امروز دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ است. امروز بهتر از دیروز باشید.
صفحه اصلی / مطالب علمی و آموزشی / بررسی مفهوم کسب و کار الکترونیکی

بررسی مفهوم کسب و کار الکترونیکی

کسب و کار الکترونیکی یا کسب و کار آنلاین به هر نوع کسب و کار یا معامله تجاری گفته می شود که داده های آن ها از طریق اینترنت به اشتراک گذاشته می شوند. این نوع تجارت، به مبادله کالا، اطلاعات یا خدمات به صورت دیجیتال بین شرکت ها، گروه ها یا افراد می پردازد. به عبارتی یکی از فعالیت های مهم هر کسب و کار به شمار می رود. هر کسب و کار اگر همه یا بخشی از تجارت خود را در بستر اینترنت انجام دهد به یک کسب و کار آنلاین تبدیل می شود. کسب و کار الکترونیکی یا e-Business برای اولین بار توسط تیم بازاریابی و اینترنت IBM در سال ۱۹۹۶ معرفی شد.

 

تفاوت تجارت الکترونیک با کسب و کار الکترونیک (e-Business vs e-Commerce):

تجارت الکترونیک فقط به موارد فنی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) برای انجام مبادلات تجاری تمرکز می کند؛ مثلا نحوه اتصال مشتری به درگاه پرداخت و یا استفاده از کارت های بین الملی برای پرداخت. بازاریابی اینترنتی، انتقال وجوه اکترونیکی، پردازش تراکنش ها و هر کاری که به صورت مستقیم با فروش در ارتباط باشد. اما کسب و کار الکترونیک به اصول کسب و کار، ارتباطات تجاری، باشگاه مشتریان، مدل های کسب و کار و تمام علوم کسب و کار با کمک اینترنت می پردازد. در واقع تجارت الکترونیک بخشی از کسب و کار الکترونیک است.

 

به قلم سام موسوی

 

 

 

 

بررسی مفهوم کسب و کار الکترونیکی
۴٫۱ ستاره / ۱۷ رأی (۸۲٫۳۵%)

درباره محمدمهدی موسوی

محمدمهدی موسوی
با بیش از 8 سال تجربه، متخصص در آموزش و توسعه افراد و شرکت ها در حوزه کسب و کارهای الکترونیک است. هدف او این است که به شما در جهت دستیابی بهتر به اهداف تجاری خود در دنیای اینترنت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *